Drukuj

Kto odpowiada, gdy producent zniknął? Czy można reklamowac towar u sprzedawcy?

Pan X zakupił kilka miesiece temu drzwi do całego domu, na które producent udzielił 10  lat gwarancji. Ponieważ drzwi sa wadliwe ( uszkodzone zamki, zawiasy ) pan X postanowił je reklamować, ale sprzedawca poinformował go, że producent juz nie ma.

 

Tak, wadliwe drzwi można reklamować u sprzedawcy. W udzielonej przez producenta gwarancji powinno się znależć stwierdzenie, że gwarancja na sprzedany towar konsumpcyjny ( w tym przypadku drzwi ) i nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupujacego wynikających z niezgodności towaru z umową.

Jeżeli kupujący nie chce lub nie może skorzystać z gwarancji, bo gwaranta nie ma, a następca prawny nie jest znany - sprzedawca ma obowiązek przyjąć i rozpatrzeć reklamację.

Kupujący powinien jednak zachować obowiązujące terminy: zawiadomić sprzedawcę o niezgodności towaru z umową przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia czy też zauważenia tej niezgodności oraz zgłosić ja nie później niż w ciągu dwóch lat od wydania towaru przez sprzedawcę.